Vyúčtování může být zákazníkovi vystavené i dříve než jednou za 12 měsíců, a to v případě:
Ukončení odběru pro dané odběrné místo.
Změny dodavatele na daném odběrném místě.
Změny odběratele na daném odběrném místě.
Na základě žádosti klienta o mimořádný odečet (v případě dodávek plynu vždy k poslednímu dni v měsíci, a to při nahlášení odečtu zákazníkem do 2 pracovních dnů po skončení kalendářního měsíce za poplatek stanovený distribuční společností. K 31.12. je tento odečet pro zákazníky zdarma. Nahlášení stavu se provádí prostřednictvím e-mailu na info@energie2.cz; v případě dodávek elektřiny pouze k 31.12., a to nahlášením stavu měřidla zákazníkem do 5 pracovních dnů na náš e-mail info@energie2.cz, při hlášení samoodečtu zákazník uvede: číslo měřidla, stav měřidla, EAN/EIC odběrného místa, identifikaci odběratele).